ゴムかけ始まりました!

こんにちは🌈
歯科衛生士の石井です!

ㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
“ゴムかけ”ㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
が始まりました!!ㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
ゴムかけって何?って思う方ㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
いらっしゃると思うんですが ㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
専用のゴムを決められた
ところに引っ掛けて歯にㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
力を加えることです!💡ㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
そのゴムがエラスティックゴムとㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
呼ばれるこちらの小さなゴムです!
これは取り外しができてㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
自分で管理します🙆‍♀️
袋の中にたくさんㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
この小さなゴムが入っています!

このゴムを付けることでㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
上下のかみ合わせのズレやㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
かみ合わせを良くするたに使います。

着用時間は食事と歯ブラシの時ㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
以外は基本付けます!!ㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
付けてる時間が長ければㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
長いほど力がㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
加わってくれるのでㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
ゴールに向けでㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
自分でも努力が必要です🎌ㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
実際に引っ掛けている
写真がこれです📸

使用する時間が短かったりするとㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
歯の位置が戻ってしまったりㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
なかなか矯正治療が進まなくなって
しまったりすることもあるのでㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
私は食事、歯ブラシ以外はㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
しっかり付けています✌️ㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
(時々忘れてしまう時もありますが🙄…)

ゴムに種類がありますがㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
それは先生に言われたものを
決められた位置にㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
付ければいいので難しいㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
ものではありません🦷ㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ

ゴムの力なんかでㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
歯って本当に動くの?ㅤㅤ
って思う方もㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
いらっしゃると思うのでまた変化
あったらお伝えしていきたいと
思います♪ㅤㅤㅤㅤㅤㅤ